2011. január 16., vasárnap

Gyerekek önálló szabályalkotása és analógiás gondolkodása


Tudom,hogy annak látszik,de higgyétek el ez nem Csipkerózsika baldachinos ágya!Ez egy egyszerű bölcső a babaszobánkból.Új,karácsonyra kaptuk a benne lévő gyönyörű,törékeny,finom babával együtt.Már is felvetette a korosztályok együttnevelésének problémáját.Mert amíg a hatévesek kiválóan játszanak vele/a baba finomsága őket is finomságra készteti,mindenféle mondás nélkül/addig a 3évesek képességét meghaladja.Én is" légzőgyakorlatok közepette"néztem,ahogy a kicsik irgalmat nem ismerve húzták-vonták,de kibírtam,hogy nem szóltam./azért nehezen/A nagylányok fél szeme állandóan a babán volt.Ha egy kicsi közeledett,már szóltak neki:-"Finoman!"Időnként odavonult valamelyik és konkrétan is megmutatta,milyen a finoman,de sajnos ez se segített.Megtörtént a tragédia,egyik kicsi elszakította a cipőjét.A nagyok összeültek tanácskozni,aminek az lett e megállapítása,hogy a kicsik nem tudnak finomak lenni/hiába is akarnak!/A megállapítást közölték is a kicsikkel.-"Amíg egy gyerek kicsi,addig a keze is kicsi,meg az ujjai is,azért nem tud finoman nyúlni.Hogy ne romoljon el sorban minden,megjelölik azt amivel a kicsik még nem játszhatnak.Nekik/kicsik/ez azért jó,mert megmarad a játék és ha nagyobbak lesznek ők is tudnak vele majd játszani/ha most tönkremegy,akkor viszont nem/Jelnek a pókhálót választották,mert annak a szála is nagyon finom.A kicsik pedig tudomásul vették.Hálából a nagyok átértékeltek pár dolgot,amit eddig dugdostak a kicsik elől/pl.könyv/és van amit felügyelet mellett odaadnak.Nem hiszem,hogy felnőtt ezt ilyen tökéletesen megoldotta volna!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése