2011. január 17., hétfő

Dialógus egy könyv kapcsán

A párbeszéd Pápán az Erzsébetvárosi Óvoda Maci csoportjában zajlik egy 6 éves és egy 4 éves fiú között:

Nagy:-Máté,mit akarsz azzal a könyvvel?Egyedül nem nézheted meg!Megmondta a Mariann néni "Úgy vigyázzunk rá,mint a szemünk fényére!"
Kicsi:-De miért nem nézhetem egyedül?
Nagy:-Mondtam,nagyon kell rá vigyázni!"Lefirkálta"/a dedikálást lefordította magyarra/az a Zoli bácsi aki írta.
Látod,itt./megmutatja/
Kicsi:-Én is lefirkáltam otthon egy könyvet,de azért anyu nagyon haragudott!
Nagy:-Az más!Ezeket a meséket a Zoli bácsi írta,Úgy mint a Weöres Sándor,csak ő még nem halt meg,és nem úgy hívják.Mariann néni,mi a Zoli bácsi úgy mint Weöres Sándor?/Itt nekem tudni kell,hogy az író teljes nevét kérdezi/
Óvónő:-Paksi Zoltán
Nagy:-Igen az!/már hallotta/Na ez a Zoli bácsi még él
és amikor nem ír könyvet,akkor apuka,és van két gyereke
igaziból,tudod,akik a mesében vannak:Csili és Beni.
Kicsi:-És mit írt ide a bácsi?/a dedikálást mutatja/
Nagy:Azt,hogy mi csillag-gyerekek vagyunk.
Kicsi:-Honnan tudta?/a tényen nem lepődik meg/
Nagy:-Biztos küldött neki az óvónéni fényképet és látta,hogy a
szemünkben ott a csillagfény.
Kicsi:-Nekem is?
Nagy:-Persze,neked is.Nézd meg az enyémet,ebben is van.
A tiédet is megnézheted a tükörben./Elvonulnak a tükörhöz,
ahol a kicsi megnézi a saját szemét is,majd némi szemlélődés
után visszatérnek a könyvhöz/
Nagy:-Na látod,ezért kell vigyázni a szemünkre is,meg a könyvre is,mert mindegyikben fontos dolgok
vannak.Te lapozhatsz,de óvatosan,én meg mesélek.


A könyv alapján épített "Nap-szekér"elöl és hátul nézetben.Elöl a "kelő-nap",középen a "delelő-nap",
Hátul a "hanyatló-nap"




,











A könyv megrendelhető:
http://tisztahangok.wordpress.com/2008/08/26/asztrozofia-paksi-zoltan-rovata/

                                                      Szívből ajánlja:Kiss Marianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése