SZEMPONTOK | SZABAD JÁTÉK | PROJEKT TEVÉKENYSÉGEK |
---|---|---|
ÉLMÉNY FORRÁSA | -egyéni tapasztalat -csoportélmény | -egyéni érdeklődés -beállítódás |
KEZDEMÉNYEZŐ | -döntően a gyermek -lehet a felnőtt is | -felnőtt a csoporttal együttműködve |
HELY | -szabadon megválasztható és közben módosítható | -előre meghatározott helyre koncentráltan |
ESZKÖZ | -játékszerek -használati tárgyak -anyagok | Természeti anyagok: -élő -élettelen -használati tárgyak -technikai eszközök |
CÉLJA | -az egyes gyermek által indirekt módon követett,mely a folyamatban módosulhat | A csoport által elfogadott problémának sokirányú feltárása,megismerése |
DÖNTÉSEK TARTALMA | A gyermek szabadon dönt: -a tevékenység vállalásában -a tevékenység tartalmában -a feltételek megteremtésében -a társban | A gyermek szabadon dönt: -a választható tevékenységajánlatok között -a probléma megoldási módjaiban -a rendelkezésre álló tárgyak felhasználásával -a limitált létszámon belül a társban |
A FELNŐTT BEFOLYÁSA | -érzelmileg megerősíti -a feltételek megteremtésében támogatja,segíti -a gyermek kérésére segítséget ad | -a tevékenységrepertoárt összeálítja -a mikrocsoport létszámát limitálja -a tárgyi feltételeket biztosítja -a megismerés problémáit exponálja -az együtműködési kereteket meghatározza |
TÁRSAS JELLEGE | Magányosan és társakkal együtt is | Kis létszámú társas közeg |
HATÁSUK EGYMÁSRA | A szerzett tapasztalatok szabadon beépülhetnek a játékba,külső elvárásoktól mentesen. | Korlátozott módon jelenik meg a játék,a közösen elfogadott megismerési célnak alárendelve. |
VISZONYA A VALÓSÁGHOZ | A gyerekeket mozgósító érzelem,cselekvés függvényében esetleges.Nem mozgatórugója a valósághű tükrözés. | A téma egyre árnyaltabb belsővé válásával a világról szerzett információk gyarapodnak. |
2010. november 13., szombat
játék és tanulás
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése