2010. november 13., szombat

játék és tanulás

SZEMPONTOK
SZABAD JÁTÉK
PROJEKT TEVÉKENYSÉGEK
ÉLMÉNY FORRÁSA
-egyéni tapasztalat
-csoportélmény
-egyéni érdeklődés
-beállítódás
KEZDEMÉNYEZŐ
-döntően a gyermek
-lehet a felnőtt is
-felnőtt a csoporttal együttműködve
HELY
-szabadon megválasztható és
közben módosítható
-előre meghatározott helyre koncentráltan
ESZKÖZ
-játékszerek
-használati tárgyak
-anyagok
Természeti anyagok:
-élő
-élettelen
-használati tárgyak
-technikai eszközök
CÉLJA
-az egyes gyermek által indirekt módon követett,mely a folyamatban módosulhat
A csoport által elfogadott problémának sokirányú feltárása,megismerése
DÖNTÉSEK TARTALMA
A gyermek szabadon dönt:
-a tevékenység vállalásában
-a tevékenység tartalmában
-a feltételek megteremtésében
-a társban


A gyermek szabadon dönt:
-a választható tevékenységajánlatok között
-a probléma megoldási módjaiban
-a rendelkezésre álló tárgyak felhasználásával
-a limitált létszámon belül a társban
A FELNŐTT BEFOLYÁSA
-érzelmileg megerősíti
-a feltételek megteremtésében támogatja,segíti
-a gyermek kérésére segítséget ad
-a tevékenységrepertoárt összeálítja
-a mikrocsoport létszámát limitálja
-a tárgyi feltételeket biztosítja
-a megismerés problémáit exponálja
-az együtműködési kereteket meghatározza
TÁRSAS JELLEGE
Magányosan és társakkal együtt is
Kis létszámú társas közeg
HATÁSUK EGYMÁSRA
A szerzett tapasztalatok szabadon beépülhetnek a játékba,külső elvárásoktól mentesen.
Korlátozott módon jelenik meg a játék,a közösen elfogadott megismerési célnak alárendelve.
VISZONYA A VALÓSÁGHOZ
A gyerekeket mozgósító érzelem,cselekvés függvényében esetleges.Nem mozgatórugója a valósághű tükrözés.
A téma egyre árnyaltabb belsővé válásával a világról szerzett információk gyarapodnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése